Saturday 30 June 2012

Sekadar berkongsi – Bukan Bila nak berjaya tapi Bila nak Mula...


Pagi ni aku berpeluang bawak men aku pergi shoping kat Tesco ,hantar je tak kosa
aku nak ikut dorang..... biar anak aku yang teman kan,tak lepas kan peluang aku bawa komputer sekali sambil sambil pekena kopi ngan roti banjir kat Restoran mamak maidin... aku cuba log in ke akaunStiforp



untuk semak komisen yang di bayar pada hari Khamis baru ni....

Tengah dok syok tiba tiba muncul satu Mahkluk….

Makhluk : Woooo… banyak tu….

Makhluk : Tu bonus kau ke tu…. ???

Makhluk : Tiap tiap bulan macam tu ke ????

Makhluk : Wah.. hebat la kau…. Macam mana kau buat ha.. ??

Aku : Ha…ah…., takdelah…, ni sebulan dua kebelakangan ni je…, Hebat mendanya…??? kau pun tahu macam mana aku memula dulu kan ??

Makhluk : Ala kedekut  ilmu la tu…

Aku : Ilmu mendanya….

Kau pun tahu kan bila aku mula buat biz ni ??

Dan masa tu memang aku ada bincang dengan kau pasal biz ni, dan antara benda yang kita bincang pasal biz ni ialah masalah yang bakal kita hadapi seandainya kita nak buat perniagaan ni.. ???

Antaranya…. kita takde pengalaman dalam Bidang ni, kita langsung takde pengetahuan tengtang produk, kita juga takde pengetahuan dalam bab bab marketing, dan masalah paling besar ialah kita memang takde bakat untuk bercakap di hadapan khalayak ramai…. senang cerita kita sama sama zeroo dalam biz ni…

Cuma yang berbezanya masa tu…

Kau jadikan alasan tu sebagai Penghalang untuk kau memulakan biz ni, Kau tunggu semua masalah masalah tadi dapat diselasai untuk kau mulakan langkah dengan lebih lancar tanpa sebarang ganguan… tapi aku terus merangkak dengan beban masalah yang belum pasti dapat aku selesaikan…

Dan sekarang Masalah masih tetap ada, walaupun tak sebanyak dan seberat masa mula mula dahulu…

Tapi hasilnya….


Alhamdulillah aku dah ada sedikit hasil dan nampaknya makin menunjukan tanda positif…. dan kau masih menunggu….

Yang pasti kau pun tahu yang  aku tiada teknik teknik istimewa yang diluar pengetahuan kau… cuma aku bermula semasa kau masih menunggu dan melihat….tunggu je la !!

Ps : Kita kena cipta sebanyak mungkin alasan atau halangan yang boleh menghalang apa yang nak kita lakukan, tapi jangan jadikan halangan dan masalah itu sebagai penghalang kita dari memulakan apa yang nak kita lakukan…. kerana halangan dan masalah itu sebenarnya petunjuk untuk memudahkan kerja kita






Kalau korang minat nak join aku klik banner di bawah

No comments:

Post a Comment