Thursday 28 June 2012

Tak Hendak, Tak Kan Jadi Kaya Punyier!


Assalamuallaikom dan salam sejahtera ,,
Anda sudah pasti tahu bahawa untuk mengubah nasib dan keadaan hidup kita memerlukan kita berbuat sesuatu yang baru dan berterusan untuk mencapai hasilnya.

Rezeki tak kan jatuh seketul dari langit ,kadang kadang kita tak sedar rezeki tu datang dalam bentuk peluang, dan peluang yang datang itu tak akan membuah kan hasil tanpa usaha yang berterusan ....

Bagi aku dan rakan rakaniaga aku didalam 'STIFORP, Alhamdulillah, keadaan kami sedang berubah dari sehari ke sehari hasil dari usaha kami yang berterusan membina rangkaian niaga kami.

Kami istiqamah didalam usaha kami mencari rezeki tambahan ini.Aku bersyukur kepada Allah SWT mempertemukan aku dengan insan insan yang berciri pemimpin ini dan yang rajin berusaha!

Ini adalah bukti bahawa sesiapa saja boleh berjaya membina bisnes ini asalkan ada usaha yang tepat dan berterusan.Insya Allah, kita boleh berjaya! Kita pasti boleh bergelar jutawan jika kita tekun berusaha secara yakin dan penuh bersemangat!

Hendak seribu daya ; tak hendak, takkan jadi kaya punyier! Jangan iri hati dengan kejayaan orang lain...masih menunggu tanpa bertidak tidak akan membawa korang kemana mana...


No comments:

Post a Comment