Saturday, 22 September 2012

Cuba Renung Renungkan.....

 

Menunggu sangatlah membosankan, menggelisahkan malah sangat merugikan. Begitu juga dengan seorang pemalas, yang malas berfikir dan berusaha , yang hidup nya hanya menunggu waktu yang tidak kunjung berakhir. 

Yang kelmarin, hanya ada dalam ingatan. Untuk esok, hanya anda yang mampu merialisasikan nya dengan harapan. Yang sekarang, ini adalah yang nyata dan sebenarnya. Dimana anda harus terima, dengan penuh kesedaran. Siapa sekarang yang tidak ingin membuka mata, esok nya pun akan tetap terus pejam dan buta .

Sebenarnya Anda lebih berani dari yang anda duga, lebih kuat dari yang anda tahu, dan lebih pintar dan cerdek dari yang anda kira, namun itu semua tersembunyi di sebalik diding tipis bernama keragu-raguan.

Harapan tinggallah harapan jika tidak disertai tindakan, impian tinggallah impian jika tidak selaras dengan kemampuan .

Tiada seorang pun yang mempunyai kemampuan untuk melakukan sesuatu perkara dengan  sempurna, semua insan di dunia diberi masa 24 jam dan diberi banyak kesempatan untuk melakukan sesuatu perkara hingga mencapai kesempurnaan dan kejayaan .

Gagal bukanlah karena kita tidak bisa, tapi karena kita tidak mau untuk menghindari kegagalan. dan satu-satunya cara menghindari kegagalan adalah mencapai  kejayaan. Dan untuk mencapai kejayaan, kita harus bisa menaklukkan rintangan, kesulitan, cubaan dan godaan, kerena rintangan, kesulitan, cubaan dan godaan bukanlah penghalang, tetapi ada lah api yang akan menyemarak kan bara kejayaan.

SUDAH BUAT KEPUTUSAN UNTUK MENYERTAI KAMI