Saturday, 12 January 2013

Risiko Dalam Bisnis Online !!!

Dalam apa juga jenis perniagaan dah tentu ada risiko nya ,soal untung dan rugi ada lah hakikat yang perlu korang hadapi bila menceburi bidang perniagaan .Risiko untung dan rugi sama ada untung banyak atau rugi besar juga bergantung kepada jenis perniagaan yang korang buat .

Tidak perlu menyewa kedai atau tapak, tidak memerlukan kan modal puluhan atau beratus ribu ,tidak perlu melakukan nya sepenuh masa ,tidak perlu berjumpa pelanggan ,ada lah antara faktor faktor yang menarik yang membuatkan aku berminat untuk menceburi perniagaan internet .

Keazaman ,kesabaran dan konsisten beserta tidak jemu menimba ilmu adalah perkara pokok yang perlu diambil kira untuk memastikan kejayaan kita .

Mana ada bisnes yang hari ini buka kedai esok dah untung beribu ringgit .......kita tenguk mak cik jual nasi lemak tepi jalan tu tak menang tangan melayan pelanggan nya tetapi kita tak lihat semasa dia mula mula memulakan bisnes nasi lemak nya ;anak anak nya setiap hari pagi , petang dan malam makan nasi lemak yang tak habis di jual....tak caye ....tanya la !!! Berkat kesabaran nya kini dia sentiasa tersenyum lebar melayan pelanggan dan dah mula berkemas kemas dan tutup payong jam 11 pagi ....eemmmm reziki orang kan ...Alhamdulillah ...

Begitu juga dengan Stiforp ni...jangan harap korang nak jadi kaya cepat dengan keluar modal kurang dari US10 setiap bulan, tetapi tak mustahil kalau korang konsisten tiga empat tahun lagi korang boleh goyang kaki terima pencen kedua hampir RM24,000 setiap bulan .

Ni komisen yang terbaru aku terima 
Kalau rajin menaja.....